آشپزی

  • ۰
  • ۰

رولت

مواد لازم:

تخم مرغ         4 عدد                        ارد                     100 گرم         شکر              100 گرم

روغن مایع      2 قاشق چایخوری           اب جوش             1/4 پیمانه       پکینگ  پودر      1/8 قاشق چایخوری

وانیل            1/8 قاشق چایخوری       خامه فرم گرفته    مقدار لازم        

طرز تهیه:

زرده و سفیده را جدا می کنیم. سفیده ها را می زنیم تا سفت شود. زرده ها را با شکر و وانیل و اب جوش 3 دقیقه می زنیم. سپس زرده ها را به سفیده ها اضافه کرده و با دست به صورت دورانی می زنیم. 2 قاشق روغن مایع را اضافه می کنیم وبعد ارد را اضافه کرده و می زنیم. مواد را درسینی کاغذ انداخته و چرب کرده می ریزیم. در فر 220 درجه به مدت 10 الی 12 دقیقه بماند.این مقدار برای یک سینی 30 در 40 مناسب است.از فر که بیرون اوردیم بعد از کمی خنک شدن یک سینی یا یک پارچه روی ان می اندازیم تا رویه رولت خشک نشود. بعد از اینکه کاملا سرد شد  روی ان خامه می مالیم و رل کرده در یخچال قرار میدهیم. روی رولت را می توان با خامه یا شکلات یا گاناش تزئین کرد.

فر باید حتما گرم باشد. اگر خواستیم از صفحه مخصوص استفاده کنیم 2 قاشق از روغن مایع و 2 قاشق از مواد رولت و 2 قاشق پودرکاکائو را مخلوط کرده و روی صفحه می مالیم بعد از مواد اماده رولت می ریزیم.

اگر روی رولت چسبنده بود به  علت این است که زرده خیلی زده شده است. اگر رولت شکلاتی خواستیم باید از آرد کم کرده و پودر کاکائو اضافه کنیم. میتوانیم یک عدد موز را روی نان رولت گذاشته و رل کنیم.

 

  

 

 

  • ۹۳/۱۱/۲۸

رولت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی