آشپزی

  • ۰
  • ۰

کیک یزدی

مواد لازم:
تخم‌مرغ     ۳ عدد              شکر               ۱۵۰ گرم            آرد                   ۲۵۰ گرم
ماست        ۲ ق غ              روغن مایع       ۱ پیمانه           بکینگ پودر       ۲ ق چ
هل             ۱ ق چ              گلاب              ۱/۴ پیمانه        عسل                ۲ ق س

طرز تهیه:
ابتدا شکر و تخم مرغ را داخل ظرف ریخته و حدود ۳ دقیقه با همزن برقی با سرعت متوسط می زنیم ‌تا رنگ مایع کرم رنگ شود. بکینگ پودر را با ماست مخلوط کرده و. کنار میگذاریم. بعد روغن و هل و عسل و گلاب و مخلوط ماست  را می افزاییم و کمی هم میزنیم. در نهایت آرد را به مواد اضافه کرده و با دست هم میزنیم. سپس از این مواد در قالب میریزیم (به اندازه دو سوم قالب ) و روی مواد به دلخواه کنجد یا خلال بادام ریخته و داخل فری که از قبل گرم شده و حرارت آن ۱۸۰ درجه سانتی گراد است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طبقه وسط فر می گذاریم. میتوانید قبل از اینکه کیک ها را داخل فر بگذارید نوک چاقو را به روغن آغشته کرده و به صورت یک‌بعلاوه روی مواد کیک‌ بکشید و بعد آن را داخل فر بگذارید.
بعد از اینکه از فر درآوردیم میتوانیم روی آن شربت غلیظ و یا عسل رقیق شده  مالیده و کمی پودر پسته بریزیم.اگر طعم گلاب را دوست ندارید مقدار آن را کم کنید.این مقدار مواد تقریبا ۱۸ عدد مابین میدهد.

  • ۹۶/۰۵/۱۹

کیک یزدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی