آشپزی

  • ۰
  • ۰

بامیه

مواد لازم:

آرد              1 پیمانه             آب              1  پیمانه                 وانیل     کمی

کره             50 گرم             شربت          2 ق س                   تخم مرغ          2تا3 عدد

مواد لازم برای شربت:

شکر            2 پیمانه             آب              2/3 پیمانه                  گلاب               4 ق س

گلوکز          1 ق س             زعفران          2 ق س                  آبلیمو             1 ق س

طرز تهیه: 

برای درست کردن شربت، آب و شکر را روی حرارت گذاشته هم میزنیم تا شکر حل شود بعد از جوش آمدن گلاب و آبلیمو و گلوکز و زعفران را اضافه کرده و حرارت را خاموش میکنیم. اگر گلوکز نداشتید میتوانید از عسل استفاده کنید.

آب را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار میدهیم تا جوش آید.وقتی جوش آمد شربت و کره را اضافه کرده و مخلوط آرد و وانیل ر را اضافه کرده و شعله متوسط باشد. بعد از آنکه آب آن تمام شد 10 دقیقه خمیر را هم میزنیم و زیر و رو میکنیم تا همه جای خمیر بپزد. بعد از روی حرارت برداشته و بعد از کمی خنک شدن تخم مرغها را یکی یکی اضافه کرده و با همزن میزنیم. ( معمولا 2 تخم مرغ کافی است اگر احساس کردید خمیر هنوز سفت است و از قیف خارج نمیشود تخم مرغ سوم را در ظرفی زده و نصف آن را اضافه کنید. ) خمیر را در قیف ریخته و با یک قیچی خمیر را بریده و در روغنی که خیلی داغ نباشد سرخ میکنیم. دقت کنید حرارت کم باشد تا بامیه خوب بپزد و داخل آن خمیر نباشد و در حین پختن بامیه ها را هم میزنیم. از روغن که در آوردیم بعد از کمی خنک شدن در شربت ولرم می اندازیم. بعد از 3 دقیقه از شربت در میآوریم و در صافی قرار میدهیم تا شربت اضافه گرفته شود.

  • ۹۴/۰۴/۲۱

بامیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی