آشپزی

  • ۰
  • ۰

باقلوا ترکی

مواد لازم:

خمیر فیلو        1 بسته       گردو       300 گرم        کره         100 گرم

پودر قند          3 ق س       هل         2 ق م            شکر        2 پیمانه 

روغن جامد      100 گرم     آب         1 پیمانه         زعفران     1 ق چ

جوهر لیمو       1/2 ق چ    

طرز تهیه:

برای تهیه شربت شکر و آب را روی حرارت قرار میدهیم وقتی به جوش امد و شفاف شد جوهر لیمو و زعفران را اضافه کرده و از روی شعله برمی داریم.

برای آماده کردن مواد میانی گردو آسیاب شده و پودر قند و هل را مخلوط میکنیم.

باقلوا را به شکل های مختلف میتوان آماده کرد.

1 )میتوان کف سینی را با روغن چرب کرده و یک لایه خمیر فیلو قرار داده و روی آن کره ذوب شده مالیده و لایه بعدی را قرار دهیم. تا  4 لایه تکرار کرده و مواد میانی را روی آن ریخته و مجدد 4 لایه خمیر فیلو میگذاریم.با یک چاقوی تیز برش داده وروی آن روغن جامد ذوب شده را ریخته ودر فر 180 درجه طبقه وسط به مدت  15 دقیقه قرار میدهیم.اگر روی آن طلایی نشد 5 دقیق هم گریل را روشن میکنیم بعد از فر درآورده و بلافاصله شربت سرد شده را روی آن میریزم و دوباره روی برشهایی قبلی را چاقو میکشیم. بعد از 2 ساعت میتوان از سینی برداشته و در ظرف دردار در یخچال نگهداری کرد.

2 )میتوان خمیر فیلو را در ابعاد 8 در 20 برش داده و 4 لایه روی هم قرار داده و بین هر دو لایه را کره ذوب شده مالیده و 1 ق از مواد میانی ریخته و به صورت سمبوسه میپیچیم و کنار هم در سینی چرب شده میچینیم به طوریکه فاصله بین آنها نباشد بعد در فر قرار داده و بعد از پخت روی آن شربت سرد شده میریزیم.

نکات مهم: خمیر فیلو بسیار نازک بوده و زودخشک میشود پس خیلی سریع کار  کنید و یا روی اضافه خمیر یک پارچه نمدار قرار دهید تا خمیر خشک نشود.

اگر  روغن جامد نداشتید به جای آن از روغن مایع استفاده کنید.

به جای گردو میتوانید از بادام، پسته، فندق و یا به صورت ترکیب آنهارا استفاده کنید.

شربت باید سرد باشد و باقلوا داغ تا شربت داخل باقلوا نفود کند. لازم نیست شربت را در یخچال قرار داد اگر 2 ساعت قبل از شروع کار هم تهیه شود کافی است ودر محیط آشپزخانه سرد شود.اگر شربت داغ و باقلوا هم داغ باشد باقلوا حالت خمیری پیدا میکند.

میتوان برای مواد میانی از جوزهندی یا دارچین هم استفاده کرد.

میتوان درون شربت از کمی گلاب هم استفاده کرد.

به جای جوهر لیمو میتوان از 1 ق آبلیمو استفاده کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی