آشپزی

  • ۰
  • ۰

مواد لازم:

ارد              ۳۰۰ گرم             کره یا روغن جامد          ۱۵۰ گرم        عسل           ۳۰ گرم

شیر             ۳۰ میلی لیتر      پودر قند                       ۸۰ گرم          وانیل         ۱/۸ ق چ

 تخم مرغ      ۱ عدد               پودر دارچین                 ۱/۲ ق چ

طرز تهیه:

ابتدا کره و پودر قند را ۳ دقیقه بزنید. تخم مرع را در ظرفی با چنگال بزنید و نیمی از ان را به همراه عسل و شیر و وانیل و پودر دارچین اصافه کرده و کمی بزنید. در نهایت ارد را اضافه کرده و با لیسک هم بزنید. باید خمیر یکدست و نرمی باشد. خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. بعد خمیر را به ضخامت ۳ میلی بین مشما پهن کرده و قالب زده و در سینی فر کاغذ گذاشته قرار دهید. نیم دیگر تخم مرغ را با برس روی شیرینی مالیده و روی آن شکر ریخته و در فر ۱۶۰ درجه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید.بعد از سرد شدن از سینی خارج کنید.

با قالب کوچک ۱۲۰ عدد میدهد.

نکات مورد توجه:

میتوانید به جای پودر دارچین از پودر هل استفاده کنید. میتوانید ۱۵ گرم از ارد کم کرده و به جای آن از پودر  کاکائو استفاده کنید. اگر از پودر کاکائو استفاده کردید دارچین را از مواد حذف کنید. میتوانید به جای دارچین از رنده پوست لیمو یا پرتقال استفاده کنید.میتوانید کمی دارچین به شکر اضافه کنید و از آن به عنوان رو مال استفاده کنید. میتوانید از روغن صاف قنادی هم به جای کره استفاده کنید. میتوانید از مخلوط کره و روعن جامد هم استفاده کنید. ۱۰ گرم از ارد را نگهدارید و اگر خمیر شما نرم و یکدست نبود از آن استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی